Kolakakor

I lördagskväll innan Eurovision (Grattis Måns) så ägnade jag mig
åt att baka kolakakor. Blev dock inte jätte nöjd med utseendet
dock så var smaken väldigt bra. Min familj åt upp dom nästan direkt. 
Men snyggare kan dom bli nästa gång, man lär sig mer och mer
för varje gång! 
 
Recept: 
100g smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker 
1 msk ljus sirap
2 dl vetemjöl 
1 tsk bakpulver
 
1. Sätt ugnen på 200 grader. Skär smoret i tunna skivor.
 
2. Rör smor och socker poröst i en skål. Tillsätt vaniljsocker, 
sirap, mjöl och bakpulver. Arbeta snbbt ihop till en deg. 
 
3. Dela degen i tre delar och rulla ut till längder, ca 40cm långa. 
Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Platta till dem något. 
 
4. Grädda mitt i ugnen tills längderna är ljusbruna, 10-12 min. 
Skär de varma längderna i sneda ca 3 cm breda kakor. 
 
Recept/Bakning | |
#1 - - milina.blogg.se:

Dom där är riktigt goda! Tänkte testa att göra såna med M&M i :D

Svar: Åh, vad gott det låter. Det kanske man också ska testa :)
nickolinasvardag.blogg.se

Upp